Last Updated on august 26, 2019 Cerbul de Aur va fi organizat și anul vitor, spune ministrul Culturii, Daniel Breaz, care a declarat că „acest festival trebuie să continue”, unul dintre argumentele lui fiind că „Româna are nevoie de evenimente care să evidenţieze faţa frumoasă a ţării noastre. Acest festival trebuie să continue, indiferent cine va fi anul viitor ministru al Culturii, prefect, preşedinte al Consiliului Judeţean sau primar al Braşovului”.
Pe de altă parte, preşedintele director al Televiziunii Române, Doina Gradea, a afirmat că „vom continua să organizăm astfel de evenimente, în ciuda criticilor, unele dintre ele constructive. Cerbul de Aur nu este doar un brand local, ci unul naţional. De asemenea, este un bun ambasador al ţării noastre, având în vedere că fiecare concurent trebuie să interpreteze o piesă în limba română. Vom face toate demersurile pentru ca în 2020 să se organizeze cea de-a 20-a ediţie a festivalului. Nu mai vrem să se facă o pauză, aşa cum s-a întâmplat timp de nouă ani”, a declarat Gradea, potrivit bzb.ro.
Radu Hossu: „O să am o opinie ce va supăra bula. Despre Cerbul de Aur.
Sunt un tip gregar din când în când. În situația de față am tot citit că Cerbul e uncool. Că Cerbul e nasol. Că Cerbul e costisitor pentru bugetul de stat, din cauză de 1.8 milioane de euro. Din cauză că am citit la alții, am decis să nu mă duc. Regret decizia.
Vreți să vă spun eu ce e costisitor? UNTOLD, care în primii ani primea 5 milioane de euro de la bugetul local.
Cerbul de Aur poate fi uncool pentru copiii de 12-22 de ani, comparativ cu UNTOLD, Neversea, Electric Castle sau mai știu eu ce festival din ăsta cu muzică house, trance, chestii grele. Eu nu zic că nu-i așa, dar Emile Sande sau Ronan Keating pentru mine sunt mult mai buni pentru emoțiile mele decât Armin.
M-am uitat în seara asta la ultimele 20 de minute din concertul lui Ronan Keating. Cu zâmbetul pe buze fiecare secundă. Am văzut așa: o vârstă medie a publicului mai ridicată cu minim 10 ani față de cea de la antemenționatele festivaluri. Am văzut un public foarte receptiv, care știa de ce este acolo: să se distreze! Am văzut familii cu copii, am văzut doamne trecute de 35-40 de ani ce-i fredonau melodiile. Am văzut emoție, atmosferă, un artist elegant ce și-a respectat publicul ca și cum ar fi un concert de 100.000 de oameni.
Știu că există și alte probleme legate de Cerbul de Aur ce ar trebui discutate. De exemplu relevanța concursului în sine, profesionalismul celor ce-l organizează (iar aici mă refer la TVR, care nu-i tocmai cea mai luminoasă stea de pe firmamentul mass-mediei românești) sau amplasamentul. Consider că la fiecare din aceste probleme se pot găsi soluții.
Cred că Cerbul de Aur are publicul lui, ce nu trebuie ignorat. Entertaining Romania nu este doar despre tineri studenți “luați”, în cisme, în ploaie, de altfel foarte hip ei așa. Este și despre publicul ce iubește un Ronan Keating, Robbie Williams (care da, a fost la UNTOLD și le-a crescut vânzările imens) și alții care poate nu au mai scos niciun hit în ultimii 5 ani, dar care au intrat în inimile multora în tinerețe.
Este Cerbul prăfuit? Poate. Să-l omorâm? Eu zic să nu. Hai să-l salvăm, că suntem un oraș de munte și eu zic că fauna asta rară de la noi merită protejată”.