Last Updated on iunie 14, 2023 ISU Brașov a transmis astăzi un mesaj RO-Alert, pentru a-i atenționa pe cetățeni cu privire la prezența unui urs în zona Cetății din Brașov. Oamenii sunt sfătuiți să evite zona și să nu se apropiee animal, respectiv să nu încerce să îl hrănească, anunță mytex.ro.

O casă de vacanță din Predeal a fost devastată de un urs

Ursul a dat, din nou, atacul acum două nopţi într-o casă de vacanţă, din staţiunea Predeal. Sălbăticiunea a spart o uşă dublă, din sticlă, şi a devastat locuinţa, la doar trei ore după plecarea proprietarului. În timp ce autorităţile locale ridică din umeri, proprietarul a rămas cu pagubele, anunță observatornews.ro.

Brașov. RO-Alert: Urs în zona Cetății. Casă de vacanță din Predeal distrusă de urs. „Putea oricând să intre peste noi, putea oricând să vină peste familia mea, peste copiii mei” 1

După ce s-a ospătat din frigider şi a lăsat dezastru în urma sa, animalul şi-a continuat nestingherit vizita prin casa de vacanţă. A urcat chiar şi la etaj, acolo unde se aflau dormitoarele.

Pur şi simplu am fost, am stat în casa respectivă, am plecat, după aproximativ 3 ore după ce am plecat, deja ursul era în casă. Putea oricând să intre peste noi, putea oricând să vină peste familia mea, peste copiii mei”, a declarat Dr Felix Popescu, proprietarul casei, pentru aceeași sursă.

Un urs a intrat într-o gospodărie în Țaga, jud. Cluj

Un urs și-a făcut simțită prezența în seara de marţi, în jurul orei 22, în gospodăria unei localităţi din județul Cluj.Autorităţile din Cluj au emis un mesaj RO-ALERT după ce un urs a intrat într-o gospdărie din localitatea Sântioana, judeţul Cluj.

“S-a emis un mesaj de avertizare prin sistemul RO-ALERT către terminale mobile din comuna Țaga, privind prezența unui urs într-o gospodărie din localitatea Sântioana”, a transmis ISU Cluj marţi seara. În zonă au fost trimise un echipaj de jandarmi și un echipaj SMURD, au mai precizat reprezentanţii ISU Cluj, potrivit Cluj Capitala.

Olt: Prezenţa unui urs într-o zonă neobişnuită, surprinsă în imagini la Topana

Prezenţa unui urs într-o zonă neobişnuită din judeţul Olt a fost surprinsă de o cameră de supraveghere amplasată într-o pădure din comuna Topana de administratorul fondului de vânătoare, potrivit primarului localităţii, Gheorghe Barbu.

Edilul susţine că până acum nu a mai fost văzut vreun urs în zonă, însă în zilele precedente au fost văzute urme de urs pe terenurile agricole din împrejurimi.

Brașov. RO-Alert: Urs în zona Cetății. Casă de vacanță din Predeal distrusă de urs. „Putea oricând să intre peste noi, putea oricând să vină peste familia mea, peste copiii mei” 2

Am aflat de la pădurarul din zonă că au văzut pe camere, la un loc de alimentat pentru mistreţi, a apărut un urs, l-au surprins azi dimineaţă, la ora 4 şi câteva minute. Pare un adult. Sâmbătă am văzut primele urme pe terenuri agricole, prin localitate şi le-am spus oamenilor să nu se mai ducă în pădure, pentru că e o perioadă în care merg să culeagă ciuperci.

În pădurile din împrejurimi, din judeţul Argeş au mai fost văzuţi urşi, chiar au atacat la Cuca (Argeş). La noi în pădure a fost filmat de o cameră de supraveghere amplasată de administratorul fondului de vânătoare la un punct de hrană pentru animale, pentru mistreţi. Este undeva la 500 de metri de primul sat “, a declarat primarul Gheorghe Barbu pentru Agerpres.

Edilul crede că este posibil să fie vorba de urs relocat din altă zonă şi arată că în pădurile din localitate sunt mistreţi, şacali, căpriori, nu şi urşi.

Eu nu am mai auzit, n-a existat în istoria comunei, nu am auzit nici de la bătrâni să spună de urşi la Topana. E posibil să fie relocaţi, părerea mea, că nu mai scapă de ei din oraşele de la munte. La noi sunt şacali, au reapărut mistreţii, sunt căpriori, dar urşi n-au fost”, a adăugat primarul comunei Topana.

Paznicul de vânătoare din zonă, Dan Oproiu, a declarat marţi, pentru AGERPRES, că ursul surprins în imagini de camera de supraveghere din pădurea din Topana este probabil în tranzit, în condiţiile în care recent au fost atacuri ale urşilor în localităţi învecinate din judeţul Argeş.

Previous Story

Ministrul Adrian Veștea, lăudat de Nicolae Ciucă: „A lucrat în administrație, are o legătură permanentă cu ceea ce este nevoie în teritoriu”

Next Story

Aeroportul Brașov. Primul zbor, așteptat cu fanfară, tunuri cu apă, covor roșu, tăiere de panglici, ceremonie religioasă